fredag 3 juli 2009

Två lo:s med lime-toner.



Här kommer ytterligare två lo:s gjorda till Svensk scraobookings midsommarcrop.
Den översta handlar om vilken otrolig äppelskörd det blev förra året, här hemma i trädgården. Julia hjälpte till att plocka och efter en stund ser jag henne sittandes uppe i trädet och mumsa för fullt. Allt detta var jag naturligtvis tvungen att föreviga. Jag blev så glad när jag hittade det blommiga pappret för det stämde så bra i färg med alla tre korten. Äppel-dekorationerna har jag ritat själv och färglagd med promakers.
Till den nedersta lo:n var temat lime, och valet att scrappa mina foppa-tofflor var ganska självklart. Istället för swirlen på ursprungsskissen så valde jag att göra ett träd. Jätte-fin skiss att utgå ifrån som fick min fantasi att skena...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar